Wednesday, 7 December 2011

c0melll !!

hal0o , hal0o ,,  ary ni ,, Wan yg nk share !! ehhehe ..
sudi x dngr ? sudi2 kan lah ea ! pinjamkan mata k0rng jup .. heheh .. ermm ,, nmpk x pic atas ni ? hehe. mstilah k0rng nmpk kan ? nk ta0 sape ? die nilah caring sister aku ..( xta0 la eja bt0l ke x) !! erm ,, die ni f0rm 5 .. seri0usly aq syg die , syg sngt...miss her ! ta0n dpn da x jmpa die daa .. h0pe die dapt result yg GEMPAK ! ... aq x kan pernah lupa kan die .. kak Fatin@Fath ! l0ve 2 4ever n ever !!
muahhhhhh!!!!!!!

Wednesday, 30 November 2011

lirik lagu ! tajuk .. ?? ntah laa

Mencinta Mu tenangkan jiwa
Merindu Mu hatiku selalu
Hanya diri Mu satu cintaku

Oh takkan mampu ku jauh dari Mu
Satu nafas ku harap Kau ada
Hanya pada Mu Tuhan ku rayu

Ku akan mencinta Mu
Selalu merindu Mu seluruh jiwaku
Kau terangi aku

Engkau penjaga hatiku
Pendamping jiwaku
Cerahkan cintaku
Cinta yang abadi

Jangan pernah kau menjauh
Ku akan mencinta Mu
Selalu merindu Mu seluruh jiwaku
Kau terangi aku

Engkau penjaga hatiku
Pendamping jiwaku
Cerahkan cintaku
Cinta yang abadi

Ku akan mencinta Mu
Selalu merindu Mu seluruh jiwaku
Kau terangi aku

Engkau penjaga hatiku
Pendamping jiwaku
Cerahkan cintaku
Cinta yang abadi

KALAU SAYANG IBU, BACA LA , TAK LAMA PUN, 5 MINIT JE .

Orang kata aku lahir dari perut mak ! (Bukan Org kata , memang betul)

Bila dahaga , yang susukan aku . Mak .
Bila lapar , yang suapkan aku , Mak .
Bila keseOrangan , yang sentiasa di sampingku , Mak .
Kata mak , perkataan pertama yang aku sebut , Mak .
Bila bangun tidur, aku cari , Mak .
Bila nangis , Orang pertama yang datang , Mak .
Bila nak bermanja, aku dekati , Mak .
Bila nak bergesel , aku duduk sebelah , Mak .
Bila sedih , yang bOleh memujukku hanya , Mak .
Bila nakal , yang memarahi aku , Mak .
Bila merajuk , yang memujukku cuma , Mak .
Bila melakukan kesalahan , yang paling cepat marah , Mak .
Bila takut , yang tenangkan aku , Mak .
Bila nak peluk , yang aku suka peluk , Mak .
Aku selalu teringatkan , Mak .
Bila sedih , aku mesti telefOn , Mak .
Bila serOnOk , Orang pertama aku nak beritahhu , Mak .
Bila bengang , aku suka luah pada , Mak .
Bila takut , aku selalu panggil , " Mmaaakkkk ! "
Bila sakit , Orang paling risau adalah , Mak .
Bila nak exam , Orang paling sibuk juga , Mak .
Bila buat hal , yang marah aku dulu , Mak .
Bila ada masalah , yang paling risau , Mak .
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni , Mak .
Yang selalu masak makanan kegemaranku , Mak .
kalau balik ke kampung , yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk , Mak .
Yang selalu simpan dan kemaskan barang barang aku , Mak .
Yang selalu berleter kat aku , Mak .
Yang selalu puji aku , Mak .
Yang selalu nasihat aku , Mak .

Bila nak kahwin , Orang pertama aku tunjuk dan rujuk , Mak .

Aku ada pasangan hidup sendiri .

Bila serOnOk , aku cari , Pasanganku .
Bila sedih , aku cari , Mak .
Bila berjaya , aku ceritakan pada , Pasanganku .
Bila gagal , aku ceritakan pada , Mak .
Bila bahagia , aku peluk erat , Pasanganku .
Bila berduka , aku peluk erat , Emakku .
Bila nak bercuti , aku bawa , Pasanganku .
Bila sibuk , aku hantar anak ke rumah , Mak .
Bila sambut valentine , Aku bagi hadiah pada Pasanganku !
Bila sambut hari ibu , aku cuma dapat ucapkan “ Selamat Hari Ibu ” !
Selalu , Aku ingat pasanganku !
Selalu , Mak ingat kat aku !
Bila-bila , Aku akan telefOn pasanganku !
Entah bila , aku nak telefOn mak !
Selalu , aku belikan hadiah untuk pasanganku !
Entah bila , aku nak belikan hadiah untuk emak !

Renungkan :

" Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja , bOlehkah kau kirim wang untuk mak

" Mak bukan nak banyak , lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah . "

Berderai air mata jika kita mendengarnya .

Tapi kalau mak sudah tiada .

" MAKKKKK ! RINDU MAK ! RINDU SANGAT ! "

Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya !
Berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya !
Berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya !
Berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya !
Berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya !
Berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya !
Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya !

Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu . Si ibu segera mengesatkan tangan di aprOn menyambut kertas yang dihulurkan Oleh si anak lalu membacanya . KOs upah membantu ibu :

1) TOlOng pergi kedai : RM4.00

2) TOlOng jaga adik : RM4.00

3) TOlOng buang sampah : RM1.00

4) TOlOng kemas bilik : RM2.00

5) TOlOng siram bunga : RM3.00

6) TOlOng sapu sampah : RM3.00

Jumlah : RM17.00

Selesai membaca , si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu berlegar-legar si mindanya . Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama .

1) KOs mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA

2) KOs berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA

3) KOs air mata yang menitis keranamu - PERCUMA

4) KOs kerunsingan kerana bimbangkanmu - PERCUMA

5) KOs menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu -PERCUMA

Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku - PERCUMA

Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan oleh siibu . Si anak menatap wajah ibu ,memeluknya dan berkata ,

"Saya Sayangkan Ibu". Kemudian si anak mengambil pen dan menulis "Telah Dibayar" pada mukasurat yang sama ditulisnya .


 bacalah dan sebarkan !

Saturday, 26 November 2011

c0uple make tr0uble

ermm . k0rng oercaya ke bnde ni ? pendapat akulah kan .. sebnrnya kalau kita pandai atasi kita punya nafsu,, kita punya em0si , kelakuan kita atau ape2 je lah ... insyaAllah . x jadi tr0uble tu.... pandai2lah atasi bnde tu.. tapi, sbgai lngkah berjaya2 , baik x pyh c0uple.. tng0ok cm kite0rnG , single and available !!! huhhu.. ntah la.. mungkin sbb duk asrama n ditambh pul0k dngn peratutan yg sngn MENYENANGKAN tu , lg beratlah ati masing2 tuk mncari pasangn !..alah , lg p0n buang masa.. p0inter p0n x dpt 4 flat nk berangn dpt pakwe nsem yg pandai ! ish3..  ade diantara kita 0rng yg pernah c0uple.. tapi masing2 simpulkan c0uple tu  sma cm tajuk p0st ni .. semua break ! ade sbb2 tertentu ! ermm .. ad kebikkannyer .... x de la asyik fikirkan si dia je .. silap2 dpt d0sa je ... pahala x bnyk nk pulak tmbah dngn d0sa ! aihh ,, x usah ler kan ? buat la bnda len... hahaahh ... sebnrnya ,, tetiba rasa nk tergelak .. nk tahu sbb ape ? sbb nyer aku x tahu knapa aku buat ntry pasal ni ! haha... makl0mlah ,. tngh malam da ... x tid0o2 lagi.. tu yg merapu je tu !! hahaa.. biarlah ... suke ati aku ... huhu.. k , lah .. tu je buat masa skrng ni !







pesan dari cutty : x m0o nakai2 n0h!! lupakan s0al cinta.. salam syg dari gr0up kamie!! :)

Wednesday, 23 November 2011

biodata ahli kumpulan

 nama            : azriyani
panggil         : yani
se0rng yng   : ceria
asal              : besa0ut,perak
 nama          : nor azlina
panggil        : ina
se0rng yg    : peramah (kadang2)
asal             : pahang
 nama        : nur raihana yasmin
panggil      :e-myn
se0rng yg  : happy g0 lucky
asal           : KL
nama : arissa izzati
panggil : e'e
se0rng yg : agak suka akan LELAKI !
asal :  terengganu


nama: nur fatin
panggil : fatin
se0rng yang : peramah, slamber.
asal : negeri sembilan (n9)

nama : amiera
panggil : myra
se0rng yng : agak senang untuk marah 0rng
asal:  KL

                     nama : wan nur fatihah
                panggil  :  wan
      se0rng yang   : x peramah, senang marah 0rng senang  
                                      maafkan 0rng
                 asal   :   negeri sembilan

salm pengenalan

hell0.. kat sini nk citer sikit.. sebenarnye bl0g ni adalah bl0g gr0up.. s0 x de 0ner yg tetap.. kita 0rng ada 7 ahli.. semua pempuan.. nama gr0up kita 0rng adalah nama bl0g ni... s0, kita 0rng akan share everything kat sini.. h0pe dapat beri k0men, apa2 cadangan , apa2 bantahan(kalau bERANI!) atau kata2 semangat... jangan risau kita 0rng slumber... happening ! rajin2lah teg0 kat chatb0x ( kalau dah buat).. kita 0rng 0k!